לא רק בכפר: מטבח כפרי ביפו

כשאנחנו שומעים את הביטוי מטבח כפרי, סביר להניח שהדבר הראשון שעולה לנו בראש זה, שמדובר במטבח אשר מותקן בבית בכפר או בישוב בעל מאפיינים דומים, מושב או קיבוץ. אך כפי שאנחנו יכולים להבין, זה לא בהכרח כך. בוודאי לא היום. היום בהמון דירות ביפו יש מטבח בעיצוב כפרי.

מטבח כפרי ביפו

המונח אשר לקוח מדוגמאות של עיצובי מטבחים, קלאסיים במובן מסוים, עבר עם השנים התאמה פונקציונלית וכן התאמה על פי עיצוב, למטבחים אשר מתאימים גם למבני מגורים עירוניים. התפיסה הרווחת היא, שלא מעט אנשים מתגוררים בערים גדולות, רוצים ליהנות מדברים אשר בנויים ומעוצבים כמו ביישובים קטנים יותר, ואחת הדרכים ליישם זאת, היא במטבח.

הרעיון של מטבח כפרי הוא מאוד ברור וקל מאוד להבחנה. מדובר על מטבח עץ, בדרך כלל עץ מלא שנחשב הרבה יותר איכותי מסוגי עץ אחרים, הוא הרבה יותר מצומצם, מה שיוצר אווירה אינטימית, חמימה ונעימה, הוא גם הרבה יותר פונקציונלי, מאחר והוא יותר קטן ממטבח רגיל אז אנחנו צריכים שהוא יהיה מסודר באופן כזה שהכל יהיה במקום ובצורה נוחה ומסודרת.

מאחר ואנחנו מדברים על מטבח כפרי במבנים עירוניים, אז באופן טבעי אנחנו יכולים לראות שילוב בין מאפיינים כפריים למאפיינים עירוניים אשר קיימים במקום. למשל, אנחנו יכולים לראות פתיחה של המטבח ליצירת חלל אחד גדול, אנחנו יכולים לראות שילוב של אלמנטים מודרניים שמתאימים לימנו ועוד.

צריך לומר, לא בכל מבנה ניתן להתקין מטבח בסגנון כפרי, בין אם זה בגלל המבנה שלו ובין אם זה בגלל אופי וסגנון העיצוב שלו. אין טעם להתקין מטבח כזה במבנה שמבוסס על מאפיינים מודרניים לגמרי, זה הרבה לא ייראה מתאים ולא יהיה יפה. גם מבחינה פונקציונלית, ברור שמטבח מודרני יהיה הרבה יותר מתאים למבנה כזה מאשר מטבח בסגנון כפרי.

מה חשוב לדעת לפני התקנת המטבח

לפני שאנחנו מתקינים מטבח בסגנון כפרי, חשוב להקפיד ולשים לב לגודל השטח בו אנחנו רוצים להתקין את המטבח, וכיצד אנחנו מחלקים אותו באופן כזה שיהיה ניתן להשתמש בשטח שלו בצורה אפקטיבית.

אנחנו צריכים לקחת בחשבון את אופי השימוש שאנחנו נרצה לעשות במטבח, תדירות השימוש וכל דבר אחר שיכול להשפיע עלינו בהיבט זה, על מנת שנוכל להתאים את המטבח לצרכים שלנו.

מן הסתם, אנחנו צריכים להתייחס לעיצוב המבנה והיכולת לחבר בין סגנון המטבח לסגנון העיצוב מסביב, בשביל ליצור התאמה מושלמת, בין אם זה בצבעים ובין אם זה באלמנטים אחרים.

נקודה נוספת שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, יש דברים שהם די קבועים בסגנון של מטבח כפרי, למשל, העובדה שאנחנו משתמשים בקיר עליון ותחתון לצורך התקנת ארונות, סוג הארונות והמכירות ועוד. אלה דברים שאנחנו לא יכולים לשנות, אם אם אנחנו רוצים ליהנות ממטבח בסגנון כפרי אמיתי, קלאסי, כמו בספרים.

כתיבת תגובה