השקעה באדמות חקלאיות

השקעות נדל"ן בישראל – מדוע כדאי?

השקעות נדל"ן בישראל מאפשרת לכל אחד מכם להצליח בנדל"ן ולהתעשר כתוצאה ממנו. על אף שתמונת המצב אינה נראית טוב, שהרי 93% מהקרקע בישראל היא אדמת מנהל, במסגרתה ניתן לפנות דייר לצורכי הפשרה כנגד פיצוי של קרקע חקלאית, ניתן למצוא את הפרצות הנכונות שדווקא הן יכולות להניב לכם רווחים גדולים מבכל מדינה אחרת. לא מאמינים? שימו לב מה ניתן לעשות עם מעט הקרקעות הפנויות במדינת ישראל המהוות "קרקע טאבו".

רכישת קרקע טאבו חקלאית

מה זה יעזור לנו לרכוש קרקע חקלאית אם נוכל לגדל עליה רק גידולים חקלאיים?כדאי לרכוש אותה משום שהיא זולה משמעותית ביחס לקרקע למגורים ויכולה להוות את המפתח שלכם לבית עצמאי. הכיצד? על ידי רכישת מגרש או נדל״ן ביפו בסמוך למקום יישוב, ובהמלצות של חברה מקצועית המתמחה בתחום. רכישה כזו עשויה להגדיל מאד את הסיכויים שוועדת התכנון במחוז בו נמצאת הקרקע שלכם תאשר להפשיר אותה, כלומר לשנות לה את הייעוד מקרקע חקלאית לקרקע למגורים, מה שיסלול לכם את הדרך לבנייה.

הרציונל – שילמתם על קרקע חקלאית בזול והחזקתם בקרקע למגורים בשווי רב

רציונל זה הוא העומד מאחורי ההתעשרות מנדל"ן, שהרי מי שנכנס לתל אביב או הרצליה ורוכש מבעלים כלשהו קרקע למגורים עושה מעשה זמרי, שכן הוא משלם מראש על מוצר יקר ביותר. בחוץ, בקרקע החקלאית, אמנם אין לכם בית, אבל מבחן התוצאה כבר הוכיח שקרקע חקלאית מיותמת ובית חדש שייבנה יהיו משמעותית יותר זולים מקניית קרקע מגורים במרכז הארץ עם שיפוצים קלים בבית שתקנו. מדוע? את זאת נדגים באמצעות עסקת קומבינציה.

מהי עסקת קומבינציה?

עסקת קומבינציה היא עסקה בה קבלן בונה לכם ולחברים שרכשו אתכם את הקרקע – בתים בחינם. הכיצד? אתם מזמינים אותו לבנות ובמקום לתת לו כסף – נותנים לו "שווה כסף" כלומר אחוזים מהקרקע. אחוז עסקת הקומבינציה קובע את החלק היחסי שיישאר לכם בקרקע, ולכן המטרה שלכם היא להגיע לאחוז קומבינציה גבוה ככל הניתן. כך, למשל, אם קבעתם אחוז קומבינציה 30% ויש 10 הקצאות בנייה בשטח, זה אומר ש- 3 דירות הן שלכם, ו- 7 דירות הן של הקבלן. על כן, לכם מוטב לשאוף לאחוז קומבינציה גבוה.

 

שטחים עם הפשרה לעומת שטחים ללא הפשרה

שטחים ללא הפשרה אשר מיועדים לחקלאות מאפשרים למחזיק בהם לבצע רק פעולה אחת: לייצר חקלאות. הוא אינו מורשה בנייה בשטחים הללו גם אם קנה אותם. מנגד, שטחים באיזור ללא הפשרה יהיו זולים יותר משטחים בהם מתקיימת הפשרה, וזה יכול להוזיל עלויות. למשל – אם מדובר בחקלאי או תעשיין שלא זקוק למבנה על מנת להפיק את תפוקותיו השטח הזה יחסוך לו הרבה כסף. יתרה מכך, במידה ותתבצע הפשרה בשטח – הוא עלול למצוא את עצמו מרוויח מהעסקה שביצע במידה ויעלה ערך האיזור.

 

לעומת זאת, שטחים בהם מתבצעת הפשרה מאפשרים לדיירים לרכוש חלקת אדמה לבנייה. ניתן לעשות זאת או על ידי רכישת החלקה, כאשר הבנייה היא על הדייר, או לרכוש באמצעות עסקת קומבינציה או קבוצת רכישה – חלקת אדמה ומקום מגורים, רכישה אשר מקנה זכות לדירה – כלומר דירה ללא השקעה כספית זולת ההשקעה שהושקעה במחיר ששולם על העסקה .

ייעוד השטחים

על אף שהייעוד של שטחים מופשרים הוא בנייה, חשוב להסתכל בתכניות המתאר של הראשות המקומית או משרדי הממשלה על מנת להבין מה יהיה אופיו של השטח: בנייה צמודת קרקע, בנייה רוויה צפופה (בניינים) האם יהיה ריהוט רחוב ועוד. זה ייתן לכם אינדיקציה מה צופן העתיד עבור אותו שטח. במידה ותבקשו לרכוש חלקה על מנת לבנות בה בית בסגנון כפרי, למשל, הבנייה הרוויה עשויה פחות להתאים למטרותיכם, ולהיפך.

רכישת השטחים עכשיו ולא מאוחר מדי

צרו קשר עוד היום עם משרדי תיוון ביפו מכיוון שרכישת השטחים עכשיו, לפני ההפשרה היא הצעד הנכון ביותר עבורכם לעשות. מדוע ? משום שלנו יש מידע מדויק על ההפשרה, וניתן לבדוק זאת באתרי משרדי הממשלה. המידע הזה שמור רק לכם, ובכך יש לכם יתרון על מי שיבקש לרכוש בית באיזור אחרי ההפשרה והבנייה, או אז המחיר יעלה וחלום הדירה יתרחק שוב.

ראו גם : דירות להשכרה ביפו.