דירות למכירה ביפו- תוכניות עירוניות!

דירות למכירה ביפו

כבר פורסם במקומות שונים על פרויקטים של התחדשות עירונית ביפו וזוהי רק ההתחלה. מי שמניע את הפרויקטים האלה היא עירית תל אביב יפו שיש לה כוונה ברורה לפתח את דרום תל אביב, ואת השכונות הדרומיות והמזרחיות של יפו. יש כל מיני תוכניות שנמצאות בשלבים שונים של הכנה לועדה, קבלת אישורים ועוד, אבל אין ספק כי שוק הנדל"ן ביפו כמרקחה ועוד מעט זה יהיה נדיר לראות מודעה כמו: דירות למכירה ביפו, כי הן ייחטפו הרבה לפני שהן יעלו בכלל על הקרקע.

דירות למכירה ביפו- תמ"א  38 או פינוי בינוי?

תושבים רבים אינם מבדילים בין פרויקטים של דירות למכירה ביפו במסגרת התחדשות עירונית והקמת שכונות מגורים חדשות, לבין תמ"א 38 במספר בניינים לבין פרויקטים של פינוי בינוי.

חוסר ההבנה הזה מייצר לפעמים התנגדויות לא ברורות, משום שפרויקט של פינוי בינוי, זוהי הזדמנות פז של בעלי דירות קטנות בשכונות ישנות, לעבור לדירה יותר גדולה, חדשה ועם תשתית סביבתית מחודשת. כל אלה כמובן מעלים את ערכה של הדירה בעשרות מונים, וכל מי שהשקיע בדירות למכירה ביפו ונענה למודעות כאלה ומחזיק היום אפילו דירת שני חדרים, צפוי להרוויח מפרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי.

דירות למכירה ביפו- עליית מחירי הדירות

דירה זה אחד הדברים אם לא הדבר היחידי הכי יקר שיש לכל אדם. מכיוון שכך הרי שכל הפרויקטים של התחדשות עירונית, די מכניסים לחרדה את התושבים שלא יודעים מה צפוי להם, מהן התוכניות הללו? מה הם הולכים להרוויח מזה, ובעיקר פוחדים שיקרו חלילה דברים לא צפויים שיגרמו להם להפסיד את הדבר היחידי שיש להם בחיים וזה דירה.

זה כמובן לא יקרה, כי עירית תל אביב מבצעת מתיחת פנים יפה ליפו ובמסגרתה כל הנוף של יפו הולך להתחדש ולקבל מראה חדש ולפיכך אין להם מה לחשוש. ישנם פרויקטים חדשים ביפו וכל מה שנשאר זה רק לבחור.

מצד שני בשכונות של פינוי בינוי, התיישבו גם כמה יזמים זריזים שמציגים את עצמם כבאי כוחה של העיריה ומחתימים אנשים על הסכמה לפינוי בינוי, כאשר הם לא באמת מייצגים את העיריה והם לא באי כוחה, אלא סתם אנשים שרואים את הכסף הגדול בפרויקטים האלה.

משרד דירות למכירה ביפו- לא חותמים על כלום!

המלצה של משרד תיווך יפו הרובע ביפו, מומחית לנדל"ן ביפו היא לפעול מול העיריה בלבד, ולדעת להבחין בין מי שמציג עצמו כנציג העיריה והוא לא כזה, לבין העיריה עצמה. זה דורש מהעירייה לשתף את התושבים בכל מהלך שלה, כך שלמשל אם איזה יזם נוכל יושב באיזה שכונה, התושבים צריכים לדעת האם יש לו איזה קשר לעירייה או שהוא סתם רוצה דירות למכירה ביפו, כדי לעשות קופה על גב של אנשים שכל מה שיש להם זה דירה.

פרויקט של פינוי בינוי באופן מסודר, צריך להתנהל מול נציגים שבוחרים התושבים, שהם יהיו היחידים שיתנהלו מול העיריה והם יהיו נציגי הבניינים המסוימים בפרויקט של פינוי בינוי.

לבד מנציגים אלה, אסור לתושבים לחתום על איזה שהוא מסמך, ובוודאי לא להיות מאוימים על ידי מי שפתחו משרדי תיווך בשכונות ומנסים להחתים על התושבים על מסמכים שונים ומציגים את עצמם כיזמים העתידיים של הפרוייקט.